راه رفتن در آب برای دیسک کمر

راه رفتن در آب برای دیسک کمر

راه رفتن در آب برای دیسک کمر ، چه اثراتی را به دنبال دارد؟راه رفتن ورزش بسیار مفیدی است که تاثیرات زیر را دارد.

 

Walking in the water for a waist disc

 راه رفتن در آب برای دیسک کمر و تقویت عضلات اندام تحتانی و تنه:

قوی و محکم تر کردن استخوان های لگن و ستون مهره و اندام تحتانی و پیشگیری از پوکی استخوان، افزایش جریان خون و تنفس و کمک به کارکرد بهتر قلب و ریه و از بیماری های قلبی عروقی پیشگیری کرد.

این تاثیرات وقتی حداکثر هستند که به صورت راه رفتن روی زمین باشند. پس کسی که می تواند روی زمین راه برود اصولا نیازی به راه رفتن در آب ندارد. راه رفتن روی زمین به مراتب کمک بیشتری به سلامتی می کند تا راه رفتن در استخر، مگر در مواردی که بیمار به عللی نتواند آن را انجام دهد. به طور مثال:

به علت بیماری مفصلی یا استخوانی در اندام تحتانی راه رفتن روی زمین موجب درد اندام شود (در کسی که به هر علتی از درد اندام رنج می برد راه رفتن روی زمین ممکن است موجب افزایش فشار بر روی بافت آزرده و در نتیجه افزایش درد شود)

به علت بیماری های قلبی راه رفتن روی زمین فشار زیادی به سیستم قلبی عروقی وارد کند (راه رفتن بر روی زمین نیاز به انرژی بیشتری داشته و برای برآورده کردن این انرژی قلب و ریه باید بیشتر کار کنند)

راه رفتن در آب برای دیسک کمر باعث می شود که زمانی که فرد در آب غوطه ور می شود سبک و کم وزن می شود. این کاهش وزن از چند جنبه می تواند به بیمار کمک کند.

 

 

 

Walking in the water for a waist disc

با سبک شدن وزن، انرژی کمتری برای راه رفتن مورد نیاز است. در نتیجه بیمارانی که ظرفیت قلبی عروقی و ریوی اندکی دارند می توانند بهتر در آب راه بروند. کسانی که به بیماری های قلبی عروقی و ریوی مبتلا هستند ممکن است با کمی راه رفتن بر روی زمین دچار تنگی نفس شوند. پس راه نمی روند. این راه نرفتن می تواند به سرعت موجب ضعف عضلات تنه و اندام تحتانی شود.

این ضعف عضلانی از یک طرف آنها را ناتوان تر کرده و از طرف دیگر موجب بروز دردهای پراکنده در بدن به خصوص کمردرد و درد زانو می شود. این بیماران با راه رفتن در آب می توانند قدرت عضلانی تنه و اندام تحتانی خود را حفظ کرده و یا حتی بهتر کنند.

 

سبک شدن در آب موجب می شود به بافت ها و ساختمان های اندام تحتانی فشار کمتری وارد شود. کسانی که رد تنه و اندام تحتانی خود به بیماری های استخوان، مفصل، تاندون، رباط، عضله و دیگر بافت ها دچار هستند ممکن است با راه رفتن دچار افزایش درد شوند. این عاملی می شود تا فرد کمتر راه برود و همین کم راه رفتن می تواند موجب کاهش قدرت عضلات تنه و اندام تحتانی و به دنبال آن افزایش شدت درد شود. با راه رفتن در آب بیمار راحت تر مفاصل خود را حرکت می دهد. از طرف دیگر اگر حرارت آب کمی بالا بوده و گرم باشد همین گرما درد بیمار را کمتر کرده و به حرکت اندام و مفاصل وی کمک می کند همچنین راه رفتن در آب برای دیسک کمر بسار مفید می باشد.

 

 

 

Walking in the water for a waist disc

چگونه در آب راه برویم؟

راه رفتن در آب برای دیسک کمر مانند هر ورزش دیگر باید به آرامی شروع شود. در ابتدا حدود پنج دقیقه به آهستگی در آب راه بروید و سپس بتدریج سرعت راه رفتن خود را افزایش دهید.

 

برای راه رفتن افرادی که دچار دیسک کمر هستند و قصد راه رتن در آب را دارند باید به یاد داشته باشند که اگر به بیماری قلبی عروقی یا تنفسی مبتلا  هستید مواظب باشید تا به طور ناگهانی در معرض تغییر دما قرار نگیرید. درجه حرارت آب دوش قبل از استخر و آب خود استخر باید طوری باشد که زیاد گرم یا زیاد سرد نباشد. اگر درجه حرارت آب با دمای محیط متفاوت است به تدریج بدن خود را در معرض آب قرار دهید تا فشاری به سیستم قلبی عروقی شما وارد نشود.

اگر به منظور کاهش دردهای کمر و یا زانو در آب راه می روید و می خواهید از راه رفتن در آب نفع بیشتر ببرید باید راه رفتن خود در آب را کمی سریع تر انجام دهید بطوریکه در حین راه رفتن مقاومت آب را در مقابل ران های خود احساس کنید. در ابتدا آهسته راه بروید ولی بتدریج سرعت خود را بیشتر کرده به صورتی که احساس کنید پاهای شما آب را شکافته و به جلو می رود. با این کار باید بتوانید مقاومت آب را در جلوی ران و ساق های خود احساس کنید. این طرز راه رفتن موجب می شود عضلات شکم و عضلات اطراف ستون مهره و عضلات چهارسر ران شما به تدریج قوی تر شده و به دنبال آن کمردرد و درد زانوی شما بتدریج کاهش می یابد.

Walking in the water for a waist disc

اگر توان حرکتی کمی دارید مواظب راه رفتن خود در استخر باشید. با احتیاط قدم بردارید تا در استخر لیز نخورید. کف استخر ممکن است بیش از حد لیز باشد به خصوص در قسمت هایی که رنگ شده است. برای بهتر راه رفتن می توانید از دمپایی های مخصوص استفاده کنید تا تعادل شما بهتر حفظ شود.

 

اگر مشکل قلبی عروقی یا تنفسی دارید بهتر است از استخرهایی استفاده کنید که برای ضد عفونی آب نه از کلر بلکه از ازن Ozone استفاده میکنند. در استخرهایی که از کلر برای ضد عفونی آب استفاده می کنند غلظت زیاد گاز کلر در هوای استخر ممکن است برای ش ما سیستم تنفسی شما خوب نباشد.

 

برنامه حرکات آب درمانی دیسک کمر  متشکل از انواع مختلفی از درمان ها و تمریناتی است که در یک استخر انجام می شوند و می توانند به طور خاص برای تسکین درد کمر در بخش تحتانی طراحی شوند. این تمرینات همچنین تاثیر قابل ملاحظه ای برعضلات دارند و عضلات را برای اجتناب از عود درد کمر در آینده تقویت می کنند. روش آب درمانی به خصوص در مواردی سودمند هستند که بواسطه شدت درد کمر، کاهش تراکم استخوانی، ناتوانی یا دیگرعوامل انجام یک برنامه تمرینات بر روی زمین امکان پذیر نباشد.

 

Walking in the water for a waist disc

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *